ericos.blogg.se

You better watch the blog instead!

My carrier...

Kategori: Allmänt

Min karriär som dansar slutade efter 7 år. Totalt har jag samlat ihop över 90 priser

Började vid 7 års-åldern - 14 år

Jag valde att sluta p g a tidsbrist, ingen fortsatt motivation och utsliten...
Detta var ett beslut som jag kände långt innan jag verkligen lade av eftersom motivationen inte längre var på topp...

Även fast jag var 3:dje bäst i Sverige så tog jag detta beslut... Men jag sågs även i andras ögon som den bästa 14 åriga dansaren...
Många tyckte jag var duktig och sådana som Tony Irving, Ann Wilson och Dermot Clemenger ( lets dance juryn )sa att jag hade riktigt bra teknik i mina steg/rörelser. Vilket kan ses som en anledning att fortsätta, men nej inte i mitt fall...

Jag kommer speciellt ihåg när jag kom tvåa i en tävling och så var Tony Irving prisutdelare. När jag tog i mot priset viskade han i mitt öra " Jag tyckte ni skulle vunnit " och så visade han ett tecken att det skulle stanna mellan oss. Såklart det är roligt att få beröm av en av världens mest rutinerade dansare men allt flyter inte på...

Träningen var konstant : Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag och söndag var mina träningsdagar och var minst 3h långa... Den längsta dagen var nog 8h eller något sådant, vilket var så himla jobbigt.

Jag kom ihåg att jag en gång var ledsen över mitt liv som dansare och att jag inte orkade längre leva med det.
Det kanske låter allvarligt men tänk dig :
Stress inför prov, dans nästan varje dag, alla dessa tävlingar på helgerna...

Så Efter många diskussioner så la jag dansskorna på hyllan...
Forts kommer ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: